torsdag 21 oktober 2010

Träng undan reklamen. En affärsidé

Denna idé är en av mina mer komersiella.
Planen är att förändra reklamskyltarna!

I tunnelbanan, i bussen, på husväggarna..
Överallt finns det stora och små reklamaffischer..
Men jag tror det går att påverka innehållet.

Var sägs om att vi startar ett företag som köper reklamplatser.
Men istället för reklam sätter vi upp affischer med hälsningar från vanliga människor.
"Grattis på 50-års dagen Gunnar".. typ..

Vinst och pengar till att köpa dessa reklamplatser kommer från dessa vanliga människor.
Du kan med andra ord köpa en liten del av en stor reklamaffisch. Vill du ha ett större område, då kostar det lite mer. När det kommit in tillräckligt många bidrag till en stor affisch sätts den upp.

Grundidén är hyggligt enkel. Sen tillkommer en massa detaljer.
Exempelvis hur man kan sätta in sitt bidrag i en affisch som håller på att skapas.
Och hur man påverkar vart den egna affischen kommer att hamna.

1 kommentar: