måndag 18 oktober 2010

HÖSTENS PROJEKTPLAN FÖR SPELET "VEM KÄNNER VEM?"
Spelets webbplas
MÅL
Sälja fler än 100 boxar, främst till personer jag inte känner.

SYFTE
Att våga ta de första stegen till att få ut spelet på marknaden.


DELMÅL

september
* Öppna en snyggare webbutik
* Nytt regelhäfte och nya sifferkort till spelet
* Minst två boxar färdiga

Oktober
* Påbörjar marknadsföringen i sociala medier (först facebook)
* Använd Basar Under till att få erfarenheter av att sälja
* Fixa visitkort och reklamskyltar
* Kolla upp och kontakta DesignTorget
* Marknadsundersökning av intressanta butiker och återförsäljare

november
* Bygg ut webbutiken
* Fyra färdiga boxar till försäljning
* Snygg packetering fixad (inplastning)
* Få ut spelet i butiker (exempelvis DesignTorget)
* Hålla i spelkvällar

december
* Eventuellt julmarknad
* Expandera till fler butiker
* Årsbokslut


JAG HAR...
Jag har tid (kan arbeta halvtid med spelet).
Jag har ett eget litet tryckeri, vari jag kan utveckla och producera spelet.
Jag kan tillräckligt om Internet för att bygga egen webbutik, och vara nyfiken på sociala medier.
Jag har eget företag.


JAG BEHÖVER...
Mer om marknadsföring och storskalig produktion.
Ett gäng som hjälper mig att göra spelet bättre.
Kontakter med distributörer och återförsäljare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar